3.5.2011

のどがいたいです

Eli toisin sanoen mun kurkkuun sattuu. Muutenki vaha semmonen olo, et oon tulos kipeeks. Tanaan saan onneks kuitenki levata himassa ~~ Ja vetelen just hyvii kurkkupastilleja.

Mutta asiaan!

Tassapa postaus eilisesta:

Eli herailtiin poikkeuksellisen aikasesti, et ehittais obaasanin kaa sinne laakariin. Tulin aamul portaat alas nii obaasan huokas, et "kawaii!" eli sopo ja halus ottaa must kuvan. Nyt musta on sitte tuol olkkarin poydalla kehystetty valokuva muiden vaihtareiden valokuvien vieressa. Ghoho. Se on meikiton kuva. Mentii eilen koulus kaymaa, ni obaasan sano, et mun pitaa menna sinne meikittomana. Panostin sit vaatteisiin. Ja ihmisten reaktiot kyl siihe huomas.

Ainii ja tajusin vast eilen miten paljon ihmiset tuijottaa. Sit, ku niit kattoo takas, ni niil on akkii katse muualla. Mietin vaa, et millast tulee olee sit, ku liikun koulupuku ylla... nii ja Obaasan sano, et kaikki luulee et oon amerikkalaine. :‘D

mut nii siel laakaris oli iha alyttomasti vanhuksii. Kaikist ihmisist 99% tyylii. :D Ja ei kauheen yksityistakaan siel oo. Ovien tilalla verhot ja pariki tyyppii saattaa menna samaa aikaa sisaan. 
No siin sit venailin obaasanii, ku vanhukset kyylas. Obaasan kerto, et sen mieslaakari oli sanonu et "tulitpa sopon tyton kanssa tanaan." olin vaa sillee "KUKA MITA MISSA" mut se oli kai joku niist nuorist mieslaakareist? Dunno. Toivotaan niin. :D

Sit mentii sielt rautatieasemalle safkaa mun ekat raamenit! Oikeesti, en kesta miten hyvaa japsiruoka on....<3
Sit ku lahettii sielt nii ne kokit vilkutti mulle iha kikseis. Bhaha. :D

Sit liikuttiin metroil ja junal. Kokeilin japanilaisittain torkkuu junas! Vasytti iha torkeesti. D:
Sit yhes vaihees, ku venattii junaa nii nain taydelliset asian hair stylen. Semmone patka punk poika jol oli mustat hiukset, iha taydellisesti koholla ja muotoiltu. Olin vaa et JOO TERE omat hiukset ja meikittomana siella.
Sit yhel asemal oli kaks niin hyvannakost jatkaa ettei mitaa rajaa. Olin obaasanille, et "kakkoii" et vahanko siisteja, obaasan vaa, et "ne kattoo, kui sopo oot." ja sit huomasin, et ne katto sillee paast varpaisiin ja olin et halleluja naa vaatteet kannatti. :DD
Ja nain yhel asemal ekan tomboyn! Sil oli semmone gyaru-o style *_*

Sit ku venattiin mun aluevalvojaa vai kuka se onkaa ja sen messis tulevaa kiinalaist vaihtarii, nain Baika high schoolin mainoksen bussin kyljes! Wowow.

Sit mentii koululle mittaa mulle koulupukuu. Kaks semmost japsi miekkosta mittaili mua ja testailin eri vaatekappaleit. Saan koulupuvun ylihuomenna!
Koulupuku, laukut ja ulkokengat oli ilmasii, palautan ne sit koululle vuoden jalkeen. :)
Ostin koululta kahet liikka kengat (sisa ja ulko) ja sit koulun sisal kaytettavat tossut. Makso yhteensa jtn 58 euroo. Aidille ja isalle tiedoks!

Sit Michael naytti mulle kouluu. Se koulu on nii iso, ehin naha vaha sita junior high schoolia ja varsinaista high schoolia. Perjantaina siis alkaa koulu, sillon pidan kans puheen japaniks koko koululle ja tuun nakyy luokis olevis telkkareis.......aaa. o_o

Kaytii siis opettajan huoneis (seka junorin etta high schoolin) ja esittaydyin tosi monelle, koko aja piti kumarrella. Nain myos koulun reksin! Hoho.

Sit se lahti siit ku tuli ekat junior high school oppilaat vastaan. "Meccha kawaii!" "Tosi sopo" ne huokas. Sit alko nakyy enemma oppilait. Ne sillee jaaty ja sitte "sulonen!" ja mun viereisen luoka tytto oli et "SOPO!" ja tuli roikkuu mun olkapaalle, et ei ne kaikki japanilaiset pelkaa kosketusta. Muutenki huomasin, et monet tytot halaili/laappi toisiaan.

Mut paras oli mun luokka. Menin sinne nii ne _kirjaimellisesti tyylii kilju "KAWAII" "MECCHA KAWAII" suut iha auki, silmat pyoreina. Sit siin esittaydyin ja sain aplodit. Ja ku lahin nii kaikki vilkutti iha kikseis "bai baiii!" ja sillee, ei tas mitaan, I just died a little. Sulan, sulan, sulan.

Esittaydyin sit seuraaville kahelle luokalle kans ja samat reaktiot, mut ne oli hillitympii eika kiljunu.
Eli ilmeisesti mun luokka (5B) on energisin, yeyeyey! :D

Ja siel kaytavil ne oppilaat ihmetteli mun peraan ja kuulu "kawaii kawaii". Michael sano et must tulee movie star. Oon nii onnelline, et sain hyvan vastaanoton ja et ne oottaa, et alotan sen koulun!

Sit sen jalkee mentii Nambaan sinne shoppailu kadulle.
Olin oikeesti ihan puhki. Haluun sinne myohemmi uudestaa jonku samanikasen kanssa. Eilen oikeesti tyylii itketti siel ihmisruuhkas, kosk se oli vaa sillo too much. Oli iha alyttoma siistei vaatteit ja ihmisii, mut olin vaa nii vasyny ettei oikee pystyny. Japanin kieliki meni iha mahottomaks.Paluu matkan junas sammuin heti 30 minuutiks. 

Sain kuitenki ostettuu uuden paiviksen, yht. 9 sukkahousut, rusetti hiuspompulan plus varmaa jotain nelja ilmasta nenaliinapakettii mite siel jaettiin.Nii ja kaks arashi valokuvaa sielt Johnny‘s shopista. Se oli aika janna mesta muuten, piti kirjottaa paperille valokuvien numerot ja sit menna tiskille noutaa ne. :D

Tultiin kotiin,syotiin ja menin nukkuu. No sit nukuinki 13 tuntii ja heraan paa ja kurkku kipeena. Aaa en haluu tulla kipeeks... :(

Tanaa kavin japanilaises kylvys (aaaaaaa<3) ja katoin FT Islandii telkust. Muuten oon vaa chillaillu, tanaa meen viel valokuvaa tata ymparistoo. Huomen pitaa pakata, torstaina uus perhe.

Taa bloggaamine on oikeesti tosi tylsaa ilman kuvii, sori sori :(

See you soon! ^^

ps. eilen illal joku obaasanin kaveri tuli ovelle et ”kuulin, et asta tykkaa ararashista, joten tein sille tan lahjaks.” ja nyt mul on sit viuhka jos lukee arashi kanjilla. :‘‘D

pps. Mahollisesti saan koulul perinteisen japanin tanssi tunteja! Taa tarkottaa, et pidan kimonoo ylla niiden tuntien aikana, aiti tykkaat varmaa tasta! :D

1 kommentti:

Unknown kirjoitti...

Oi Asta mahtavaa elämää sulla siellä!!!! Jau!!! Kerro multakin terveisiä sun isoäidille! Ja hyvää muuttoa uuteen perheeseen! Sun koulu on varmaan ihana! Tintti tuli tänään tänne Ranskaan mun luo viikoksi. Turistaan ja kerrotaan kuuluimisia. Kohta varmaan lähdetään ulos vähän tutkaileen maailmaa. Suukkoja ja terkkuja meiltä molemmilta! Hyviä japanin tanssitunteja! Suukkoja ja rakkautta!!!!!!!!!!!!